4 april 2011

Det är BRA att vara envis

Det säger Albin i REPORTAGET i Kuriren
som handlar om honom, han är en riktig kämpe!


Här visar han en bok som han gillar för Jens. En faktabok om djur:)
Faktaböcker är de bästa böckerna enligt Albin.


Han gillar att vara snabbast. Han är superduktig på att köra sin permobil. Det är inte så lätt som man kan tro
- jag har provkört, så jag vet:)
Han kan gå en liten bit ute men vill gärna att man finns nära, som ett litet stöd. Inomhus går det lite bättre. Här är han på vår innergård.
Han är så söt i sina nya Nike glasögon:)
Han sondmatas via en knapp på magen. Han slutade äta mat när han fick cellgifter. Inget smakade som förr och han orkade inte äta. Till slut glömde han liksom bort hur man gör när man äter och är väldigt känslig i munnen. Vi tränar på att äta riktig mat varje dag och hoppas att han kan börja äta samma som oss en vacker dag:)

Albin visar sin samling av Kinder,
välsorterade i Glislådor från IKEA
Med på bilden är Maria, en av Albins personliga assistenter

Albin och Isabel spelar dator, i bakgrunden syns akvariumet
med eldbukssalamandrarna Flamman och Lågan

Albin, Isabel och Lilleskutt

 


Alla Bilder är tagna av Eija Dunder

Om du skulle vilja läsa reportaget som var i Kuriren i Lördagens bilaga och se TV -inslaget

klicka på denna länk

 

Läs även detta om du vill

Krönika: När Albin mår bra mår hela familjen bra

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=5876879

 
Stora kramar till alla er kära bloggvänner som följer mig och min familj på vår resa vare sig det handlar om mitt intresse för inredning trädgård eller annat, det är kul att dela med sig av det vi har varit med om och lever i varje dag. Allt är inte skimrande i rosenrött jämt och det är ju så det är med livet för alla  tror jag. Jag vill att man ska må bra när man läser min blogg så därför utlämnar jag sånt som jag känner att det kanske inte är så trevligt att läsa om.

Det ni får läsa om är guldkornen i vardagen som är så otroligt viktiga att ta vara på och glädjas åt

Enjoy this moment, because this moment is your life

Hoppas att ni alla får en trevlig vecka
/Jenny




2 kommentarer:

  1. Vad söta och fina kids ni har, och ett väldigt vackert hem! :) Rosvik är en väldigt vacker by, vår familj har flyttat hit för 6 månader sedan, från Luleå. när vår lilla Albin föddes <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack fina du, då kanske vi ses :) ♥

      Radera

♥ligt tack för att just DU tagit dig tid att lämna en hälsning hos mig.
Om du har en fråga försöker jag svara på den i kommentarsfältet.
Välkommen tillbaka! ♥




Hjärtligt Tack för besöket och välkommen åter!